PODSUMOWANIE PROJEKTU "CUBE DANCE"

Realizację projektu zaczęliśmy od kupienia kamery i rozpoznania jej możliwościi funkcji. Potem przyszła pora na opracowanie scenariusza. To był kluczowe zadanie, ponieważ chcieliśmy zawrzeć wszystkie zakładane elementy. Ponadto ważne było, aby historia była ciekawa, zabawna i osadzona w realiach szkolnych. Chłopcy z początku byli bardzo sceptycznie nastawieni do projektu a potem poprosili o napisanie sceny dla nich wszystkich razem. Wymyślaliśmy różne możliwości żeby w końcu wybrać taki scenariusz, który był przejrzysty oraz zgodny z wcześniejszymi założeniami. Nastąpił podział ról. Tu wszyscy byli zgodni, że do roli nauczycielki najlepiej pasowała Maja Nadolska. Były też trzy osoby, które nie chciały nic mówić, czego potem bardzo żałowały. Kinga Adamkowska chętnie przyjęła rolę kujonki. Rozpoczął się czas kręcenia poszczególnych scen. Nie było to proste! Spotkaliśmy się kilka razy, dopracowywaliśmy szczegóły i kręciliśmy duble. Najłatwiej poszła scena pierwsza, kiedy Nadia Kopycińska, Daria Staniszewska oraz Agnieszka Mirzejewska idą korytarzem i rozmawiają o swoich dylematach. Tę scenę kręciliśmy tylko dwa razy. Czasem szkło bardzo ciężko, innym razem coś przeszkodziło. Na przekład kręciliśmy długą scenę i w końcu wszystko wyszło dobrze a tu na koniec ulicą przejechał bardzo hałaśliwy traktor i musieliśmy dogrywać końcówkę. Wszyscy byli zdyscyplinowani, chętnie zostawali po lekcjach i stosowali się do wskazówek. Chwilami było zabawnie, bo ktoś powiedział coś nie w tym momencie co trzeba było albo zdarzały się jakieś nieprzewidziane sytuacje. W wolnych chwilach dziewczyny ćwiczyły układ taneczny. Nie łatwo było dobrać muzykę. Chcieliśmy aby teksty były radosne, zrozumiałe i pozbawione wulgaryzmów oraz podtekstów. Była to znakomita okazja do zabawy z językiem angielskim, ponieważ teksty anglojęzycznych piosenek musieliśmy sobie przetłumaczyć. Żeby dziewczyny miały z czym tańczyć musieliśmy zrobić sześciany. To była znakomita okazja do przeprowadzenia warsztatów „11 siatek sześcianu”, które zaczęły się pokazu prezentacji multimedialnej. Następnie wszyscy wykonali swoje modele sześcianów. Nagranie tańca było wyzwaniem. Mieliśmy tylko 15 minut na próbę, nagranie oraz zrobienie zdjęć. Udało się
i choć może nie jest to taniec do końca synchroniczny to jest pełen radości, uśmiechui spontaniczności. Kiedy wszystkie materiały były gotowe przyszedł czas zmontowania filmu. Tu najwięcej pracy miała pani Makowska, chociaż pomoc uczniów była nieoceniona. Przyszedł dzień premiery filmu, na którą zaprosiliśmy Panią Dyrektor Szkoły – panią Marię Trzcińską. Film spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem a Pani Dyrektor gratulowała nam przedsięwzięcia. My jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji projektu. Korzyści z niego mamy mnóstwo: już nigdy nie zapomnimy jak oblicza się pole i objętość sześcianu, dowiedzieliśmy się wiele o sześcianie, a wiedzę tę wykorzystaliśmy w praktyczny sposób, poznaliśmy sposób pracy na planie filmowym, używaliśmy języka angielskiego w różnych sytuacjach, uczyliśmy się matematyki w niekonwencjonalny sposób i tańczyliśmy, co od dłuższego czasu mieliśmy w planach. Połączyliśmy pożyteczne z przyjemnym. Było dużo pracy ale i mnóstwo zabawy! Dziękujemy pani Monice Jagiełło-Salak za konsultacje
z zakresu języka angielskiego.

FILM JEST DOSTĘPNY NA SZKOLNYM FB - zapraszamy do obejrzenia!

https://www.facebook.com/gimnazjumborkowo/?fref=ts

KLASA Va Z WYCHOWAWCZYNIĄ MILENĄ MAKOWSKĄ :-)